تفاوت دوربین های AHD و Analog

دوربین های AHD نوعی از دوربین های آنالوگ یا CCTV می باشند که تصاویر را با کیفیت ۷۲۰p یا به عبارتی HD را برمیدارند.

در حالی که قبلا فقط این کیفیت در دوربین های جدیدتر IP وجود داشت، درواقع دوربین های   HD Analog برای سیستم های نظارتی ایده آل هستند که نیاز به کیفیت HD  دارند، اما ممکن است نیازی به بقیه امکانات پیشرفته دوربین های IP را نیاز نداشته باشند.

برای قرار دادن دوربین های جدید  HD Analog در یک سیستم CCTV موجود، باید از یک DVR HD استفاده شود تا امکان پردازش، ذخیره سازی و مدیریت تصاویر HD فراهم شود.

HD Analog چطور کار می کند؟

فن آوری دوربین مدار بسته آنالوگ بیش از سی سال در صنعت امنیتی مورد استفاده قرارگرفته است، در حالی که صنعت نظارت در حال حرکت به سمت فن آوری IP است اما سیستم های آنالوگ هنوز انتخاب محبوب بشمار می روند.
در دوربین های آنالوگ سنتی نحوه محاسبه کیفیت تصویر بر اساس تعداد خطوط افقی آن اندازه گیری می شود که اصطلاحاٌ به آن  TV Line یا TVL  گفته می شود. (هرچه تعداد خطوط در یک تصویر بیشتر باشد، کیفیت بهتر است (در مقابل، دوربین های IP بر اساس تعداد پیکسل ها ارزیابی می شود. (هرچه تعداد پیکسل های موجود در تصویر بیشتر باشد، کیفیت بهتر است)
فن آوری جدید  HD Analog اجازه می دهد تا شما امکان ضبط تصاویر مگاپیکسلی را با استفاده از قطعات آنالوگ داشته باشید.گفتنی است که شروع کیفیت  HD Analog از ۷۲۰p می باشد. این دوربین های آنالوگ همچنان از کابل کواکسیال استاندارد برای انتقال تصاویر HD به دستگاه  DVR استفاده می کنند و می توانند به راحتی به سیستم موجود شما متصل شوند. توجه داشته باشید که با این حال شما حتما به یک HD DVR نیاز دارید.

مزایای استفاده ازHD Analog  نسبت به دوربین های HD IP عبارتند از:
  • هزینه پایین تر
  • نصب ساده، با استفاده از همان فرایند که در حال حاضر برای دوربین های استاندارد آنالوگ استفاده می شود
  • ادغام آسان در یک سیستم CCTV موجود

چگونه دوربین های آنالوگ HD می توانند به شما کمک کنند؟

اگر می خواهید از ویدیو ضبط شده توسط دستگاه نظارت خود به عنوان شواهدی از یک جرم برای شناخت چهره، خواندن صفحات کاغذی یا کمک به شناسایی اشیاء استفاده کنید و بودجه محدودی در اختیار دارید توصیه می شود از دوربین های HD Analog استفاده کنید. نصب دوربین های  HD Analog در نزدیکی ورودی ها و خروجی ها در ارتفاع مناسب می توانند به شما در ذخیره سازی تصاویر واضح از چهره اشخاصی که به خانه یا محل کار شما می آیند کمک شایانی کند.

کیفیت تصویر HD نیز برای ضبط تصاویر از  هرگونه جنایت، حمله، دزدی، خرابکاری یا رفتارهای مشکوک دیگر ضروری است زیرا به شما اجازه می دهد با جزئیات بیشتری ببینید چه اتفاقی افتاده است.

جایگزین ارزان قیمت برای تکنولوژی HD IP دوربین های HD Analog می باشند که به شما امکان دسترسی به جدیدترین تکنولوژی ها در دنیای نظارت را با صرف بودجه کمتر می دهد، از این سو اکثر کسب و کارهای کوچک که به دنبال صرفه جویی در هزینه ها می باشند به سمت استفاده از این تجهیزات می روند.

دوربین های  HD Analog شامل طیف گسترده ای از مدل ها و سبک ها شامل دوربین های Indoor و Outdoor به شکل Bullet ، Dome ، Speed Dome و یا مدل های دیگر می باشند و آنها را به راحتی می توان در هر مکانی قرار داد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.