کارت حافظه مناسب برای دوربین‌ مداربسته

امروزه سیستم‌های نظارت تصویری،راه‌حل‌هایی را در جهت رفع مشکلات پیش رو و با توجه به نیازمندی‌های اشخاص ارائه می‌کنند.از جمله این نیازمندی‌ها،امکان ضبط تصاویر دوربین‌های مداربسته بر روی کارت‌های حافظه متصل به دوربین مدار‌بسته می‌باشد که مزایای بسیاری را برای مصرف‌کننده فراهم می‌سازد.در ادامه به بخشی از این امکانات خواهیم پرداخت.

ذخیره سازی لبه(Edge storage) :

در نظارت ویدیویی مرسوم، تصاویر دوربین‌های مداربسته به دستگاه‌های ذخیره‌سازی ارسال و ضبط می‌گردد.این روش در عین کارایی ، دارای معایبی هم هست که از جمله آن می‌توان به هزینه بالا و الزام به نزدیک بودن دوربین مداربسته به دستگاه‌های ذخیره‌سازی اشاره نمود.

به همین سبب ، توجهات به ذخیره‌سازی لبه ، یعنی ضبط ویدیو بر روی کارت‌های میکرو اس دی در دوربین معطوف شده استدر گذشته استفاده از کارت‌های حافظه به‌عنوان یک راه حل جایگزین و پشتیبان در مواقعی که شبکه از بین رفته و یا دچار اختلالاتی می‌شد مرسوم بود.اما با پیشرفت‌های حاصله در این زمینه به مرور استفاده از این روش به‌عنوان منبع اصلی ذخیره‌سازی مورد استقبال قرار گرفت.

ذخیره‌سازی لبه(Edge storage) روشی از ذخیره‌سازی تصایر دوربین مداربسته است که در آن اطلاعات روی کارت حافظه ذخیره می‌شود که این روش موجب ایجاد یک راه‌حل نظارت انعطاف پذیرتر و مقرون به صرفه در دوربین‌های مداربسته گشته است. با این حال ، قابلیت اطمینان ذخیره‌سازی لبه همچنان با تردیدهایی  روبه‌رو است.بخش عمده‌ای از این نگرانی‌ها به دلیل عدم توانایی کارت‌های(Secure Digital) SD در ذخیره‌سازی پیوسته می‌باشد.به همین جهت انتخاب یک کارت حافظه مناسب مهمترین مولفه در راه‌اندازی و استفاده مطمئن از این قابلیت می ‌باشد.

بدون داشتن کارت SD یا microSD مناسب برای ذخیره و نوشتن داده‌های ویدیویی ، قابلیت اطمینان یک سیستم نظارتی بسیار پایین است.اکثر قریب به اتفاق کارت‌های microSD که امروزه در بازار موجود است ، برای استفاده در دوربین‌های دیجیتال (DSC) یا دوربین‌های خانگی در نظر گرفته شده است و باید توجه داشت که این کارت‌های حافظه برای ذخیره سازی تجاری و صنعتی در دوربین‌های نظارت تصویری IP طراحی نشده‌اند. در نتیجه ، بسیاری از  نصاب‌های دوربین مداربسته این نوع ذخیره‌سازی را غیرقابل اطمینان می‌دانند.
طول عمر و کیفیت کارت‌های SD مورد استفاده در ضبط لبه بسته به کیفیت کارت انتخاب شده می‌تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد. بنابراین انتخاب کارت SD بی‌کیفیت می‌تواند منجر به ضررهای پر هزینه ناشی از خرابی اطلاعات ذخیره شده شود.
برای مثال یک کارت حافظه 64 گیگابایتی معمولی در این نوع سیستم نظارت تصویری که قرار است به‌صورت مدام و با نرخ ذخیره‌سازی 8 مگابیت در ثانیه اقدام به ذخیره‌سازی تصاویر نماید، به احتمال زیاد از بین خواهد رفت.زیرا توانایی چنین مداومت ذخیره‌سازی برای یک یا چند روز تمام را ندارد.

برای پاسخگویی به نیازهای ذخیره‌سازی دوربین‌های امنیتی ، توصیه می‌شود یک کارت با مقاومت بالا در برابر خطر محیطی (حرارت و رطوبت بسیار بالا یا پایین) را انتخاب کنید.

از دیگر مولفه‌های مهم در انتخاب کارت حافظه وضوح ضبط و میزان فریم دوربین مداربسته است. اگر سرعت انتقال داده کارت SD مطابق با نیاز دوربین نباشد ، بر ضبط تأثیر می‌گذارد.

مزایایEdge storage:

استفاده هم‌زمان از آن به‌عنوان یک پشتیبان ،در صورت قطع ارتباط با دستگاه ضبط  تصاویر.

صرفه‌جویی در استفاده از پهنای باند به جهت عدم نیاز به ارسال تصاویر

نتیجه گیری:

با توجه به ظرفیت محدود در این روش ذخیره‌سازی،پیشنهاد می‌شود از دوربین‌هایی که امکان ضبط در صورت تشخیص حرکت(Motion Detection) را دارا می‌باشند،استفاده شود.در غیر اینصورت از کارت‌های حافظه‌ای استفاده شود که به‌منظور ذخیره‌سازی مداوم طراحی و تولید گردیده اند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.